Ремонт гвинтових блоків
Гвинтові компресори є технічно складним обладнанням і технічне обслуговування вимагає від персоналу особливих знань та навичок. Поруч із регулярним технічним обслуговуванням ТО2000, ТО4000, ТО8000 регламентується ремонт гвинтового блоку компресора. Різні виробники гвинтових компресорів регламентують по-різному, залежно від конструктивних особливостей блоку стиснення чи компресора у якому встановлено. Інтервал заміни підшипників коливається від 23тис. годин і до 40тис. годин напрацювання. Сторонній шум у підшипниках, підвищена температура олії в компресорі, зменшення продуктивності гвинтового компресора, підвищене споживання електроенергії гвинтовим компресором – все це симптоми ремонту гвинтового блоку компресора. Як показує практика – замінити підшипники на робочому гвинтовому блоці набагато дешевше ніж такий же ремонт але на гвинтовому блоці, що заклинив.
Навіть при своєчасному сервісному обслуговуванні гвинтового компресора настає момент зношування підшипників. Гвинтова пара обертається в блоці з мінімальними зазорами, тримається завдяки підшипникам і коли через 25 тис. – 30 тис. підшипники піддаються зносу, зазори збільшуються і це призводить до некоректної роботи гвинтового компресора, а незабаром і до аварійної зупинки, через заклинювання гвинтового блоку. У разі такої поломки доводиться відновлювати посадкові місця під підшипники, а також відновлювати робочі області нагнітання гвинтового блоку стиснення. Відповідно такий ремонт дорогий.
Порядок робіт під час ремонту гвинтового блоку:
- Розбирає гвинтовий блок, огляд основних вузлів та оцінку майбутнього ремонту гвинтового блоку;
- Складання Акту дефектування;
- Демонтаж старих підшипників;
- Усунення дефектів на робочих зонах гвинтів, відновлення посадкових місць під підшипники та кришок корпусу гвинтового блоку;
- Монтаж нових підшипників згідно з ремонтним коплектом;
- Складання блоку з виставленням зазорів;
- Установка сальника та втулки головного валу гвинтового блоку.